MINEWORLD.PL - Serwery Minecraft

Pełna wersja: [Propozycja] Limiter bytów bloków
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Ten wątek jest wyłącznie dyskusją i nie zawiera aktualnych informacji o limitach bytów. 
Sprawdź aktualne informacje w dziale Survival -> Przewodnik po serwerze.








1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera, którego dotyczy propozycja: Survival, Creative
3. Opis:


Byty bloków mają istotny wpływ na obciążenie serwera, gdy są umieszczane w ogromnych, niekontrolowanych ilościach. 
To oznacza również znaczne spadki FPS u graczy, a w skrajnych przypadkach nawet paraliż klienta na kilka / kilkanaście sekund.
Ze względu na to pojawił się pomysł, by wprowadzić limit tych elementów na każdym chunku.

Czym są “byty bloków”? Są to dodatkowe dane powiązane z niektórymi blokami w grze.  
Np. funkcją bytów bloków tabliczek jest przechowywanie zapisanego tekstu.
Byty bloków głów przechowują informacje o graczu, którego przedstawiają.
Byty bloków sztandarów przechowują informację o wzorze.

Wszystkie byty bloków można znaleźć tutaj: https://minecraft-pl.gamepedia.com/Byty_blok%C3%B3w

Na czym dokładnie miałyby polegać zmiany?

Pomysł zakłada ograniczenie liczby bytów bloków, które mogą znajdować się na każdym chunku. 
Jeden chunk to część świata o wymiarach 16x16x256
Widoczność chunków można włączać za pomocą kombinacji klawiszy F3+G. Umiejętność efektywnego wykorzystania tego może okazać się kluczowa dla utrzymania możliwie dobrej jakości gry przez wielu graczy.


[Obrazek: limiter_bytow_blokow.png]


Niektóre przedmioty można by przypisać do wspólnych kategorii i limitować daną kategorię przedmiotów, a przedmioty bez przypisanej kategorii limitować indywidualnie.

Poniżej znajdują się wstępne kategorie oraz proponowane limity, nad którymi można prowadzić dyskusje (myślę, że większość z nich daje już wystarczający komfort przy dobrym wykorzystaniu granic chunków).

Limity indywidualne:

Tabliczki – 32 sztuki
Głowy – 16 sztuk
Sztandary – 16 sztuk
Statywy alchemiczne – 8 sztuk
Leje – 48 sztuk
Tłoki – 48 sztuk (ze względu na utrudnienia techniczne pochłaniające zbyt wiele czasu zrezygnowałem z pluginowego limitowania tłoków)
Spawnery – 4 sztuki
Stoły do zaklęć – 8 sztuk
Detektory światła dziennego – 8 sztuk
Komparatory – 24 sztuki
Łóżka – 16 sztuk
Magiczne latarnie - 8 sztuk
Stojaki na zbroję - 12 sztuk
Szafy grające - 16 sztuk
Shulkerboxy - 16 sztuk
Skrzynie kresu - 4 sztuki
Piece - 24 sztuki

Limity dla kategorii:

Kategoria 1: [Skrzynie, Skrzynie-pułapki, Podajniki, Dozowniki] – 64 sztuki (wspólny limit, podwójna skrzynia = 2 szt.)

Ponadto limitowaniu miałyby podlegać następujące elementy (niewymienione na liście, ale w równym stopniu obciążające serwer):

Kategoria 2: [Ramki na przedmioty,  obrazy] – 32 sztuki (wspólny limit)

W miejscach takich jak np. spawn serwera można by stosować niewielkie odstępstwa od wprowadzaonych limitów.

Kiedy miałyby zacząć obowiązywać zmiany?

Zmiany zostałyby wprowadzone w życie w dniu startu IV edycji serwerów.


Umieszczam ten wątek z dużym wyprzedzeniem, aby można było wspólnie wypracować możliwie najlepsze rozwiązanie dla serwera uwzględniające potrzebę optymalizacji i jakość gry przed nową edycją oraz dać odpowiedni czas na przygotowanie serwera do zmian, a także przygotowanie się samych graczy do tych zmian.
Myślę, że ten temat jest dosyć istotnym elementem ostatnio, gdy serwer jest przeciążony. Jeden chunk to z jednej strony nie tak dużo, ale jednak pomysł z ograniczeniem stwarzałby pewne utrudnienia zwłaszcza z wieżami, farmami kaktusów, ekspiarkami, itp., gdzie ilość lejów, spawnerów i bloków związanych z mechanizacją jest duża.
Jeśli miałoby to całkiem spore znaczenie na wydajność serwera, to jak najbardziej jestem na tak, gdyż usprawniłoby to grę, a znowuż limity, można jakoś dostosować i przy tym wziąć pod uwagę te farmy.
Ze względu na ostatnie problemy z wydajnością serwera, myślę, że jest to bardzo dobra myśl. Niestety, nawet przy zwiększonej wydajności, gracze wciąż będą mieli problemy z budową dużych, zmechanizowanych farm. Wpłynie to na jakość i rodzaj budowli serwera. Uważam, że pomysł jest świetny, ale limity bloków będą kwestią dyskusyjną przez długi czas.
Sam pomysł jest bardzo dobry. Tylko musi zostać dostosowany tak, aby był optymalny.
Zmieniłbym tylko maksymalne wartości niektórych bytów:

Głowy – 16 10 sztuk
Statywy alchemiczne – 16 8/12 sztuk
Leje – 24 30/35 sztuki
Spawnery – 4 6 sztuk
Stoły do zaklęć – 16 8 sztuk


Dlaczego? Omówię poszczególne byty po kolei.
Głowy - Nie sądzę, że potrzeba ich aż tylu, ponieważ są one tylko swojego rodzaju trofeum, które może zostać zastąpione czymś innym.
Statywy alchemiczne - Do użytecznego funkcjonowania „potkarek” wystarczy tylko kilka statywów na chunk, a jak ktoś nie chce się bawić w potkarki to nie sądzę, żeby potrzebował ich więcej niż 8/12 sztuk.
Leje - Są one bardzo przydatne i można by rzec, że wręcz nadużywane przez graczy. Są one niezbędną częścią wielu redsonowych mechanizmów, np. wyżej wymienionej potkarki.
Spawnery - Aby wydajnie funkcjonował grinder potrzeba ok. 4 spawnerów na chunk, ale jeżeli ktoś np. robi to przenoszeniem struktury i okaże się, że źle wymierzył, to miałby dosyć duży problem. Dlatego uważam, że 6 to optymalna ilość dla spawnerów.
Stoły zaklęć - W tym przypadku prawdopodobnie głównie chodzi o funkcje ozdobne, bo komu jest potrzebny więcej niż jeden enchanting na chunk? Rozumiem osoby, co chcą używać ich do celów ozdobnych, ale też nie przesadzajmy z ich ilością.

Chciałbym też poruszyć fakt, iż w 1.14 zostanie dodanych wiele bloków, które mogłyby lagować. Uważam, że te bloki też powinny zostać dodane do listy
Co po wprowadzeniu tego pluginu stanie się na chunkach na których limity danych bloków są przekroczone ?
(15-03-2019, 19:10 PM)Damonte napisał(a): [ -> ]Co po wprowadzeniu tego pluginu stanie się na chunkach na których limity danych bloków są przekroczone ?

Próba przekroczenia limitu skończy się anulowaniem umieszczenia przedmiotu.
Chodzi mi o to że gdyby teraz ten plugin został wprowadzony, co by się stało np. z moim magazynem w którym podane limity są przekroczone ? Po prostu nie będzie się dało już dostawić skrzynek, czy usunie mi też część postawionych wcześniej ?
Zmiana zostanie wprowadzona dopiero na IV Edycję, więc tym nie musisz się martwić
(15-03-2019, 19:18 PM)Damonte napisał(a): [ -> ]Chodzi mi o to że gdyby teraz ten plugin został wprowadzony, co by się stało np. z moim magazynem w którym podane limity są przekroczone ? Po prostu nie będzie się dało już dostawić skrzynek, czy usunie mi też część postawionych ?

Gdyby ten plugin został teraz wprowadzony to najpewniej przedmioty, które zostały już umieszczone byłyby ignorowane.
Wyżej wspomniałem, że zmiana byłaby możliwa na starcie nowej edycji, więc taka sytuacja nie wystąpi.
Faktycznie, przepraszam. Musiałem przeoczyć.
Stron: 1 2