Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps

#1

  • [PROPOZYCJA]
  • SURVIVAL
Pora poruszyć publicznie regularnie powracający temat /gwarps i jego ujęcia w regulaminie. Od jakiegoś czasu można zaobserwować nieco spornych sytuacji w okolicach publicznych warpów. Regulamin zabrania używania ich jako pułapek (dość oczywiste) ale i wykorzystywania ich do zabójstw. Skutkuje to szeregiem problemów: niektórzy uznają, że niemal dowolnie ustawiony gwarp daje nietykalność, ciężko wytyczyć granicę między faktycznym obiektem użyteczności publicznej a próbą uzyskania sztucznej "strefy non-pvp" oraz można zabić bez wiedzy o ustawionym w pobliżu warpie, bo przecież nikt nie będzie sprawdzał kilku stron lokacji w celu sprawdzenia czy w okolice celu nie można dostać się komendą /gwarps.
Chciałbym złożyć propozycję, która postawi sprawę jasno: zabijanie na publicznych warpach powinno być dozwolone, co nie oznacza że można je ustawić w celu zabijania innych (np. w pułapce). Co ze wszystkimi obiektami do których te warpy prowadzą? Zdecydowaną większość z nich stanowią sklepy, z których z kolei spora część bez większych problemów mogłaby zostać ulokowana na terenie spawnu na dostępnych straganach lub w domkach. Gracze powinni zostać postawieni przed wyborem: inwestycja w zakup lokalu w bezpiecznej strefie spawnu lub sklep poza murami miasta obarczony ryzykiem PvP (brzmi jak survival, nie? ;) ). Warto również dać graczom więcej swobody w modyfikacjach zakupionych regionów aby mogli urządzić je według uznania oraz potrzeb - obecne domki z pewnością nie nadadzą się na sklep w ich obecnej formie. Co z pozostałymi miejscami, których nie da się ot tak urządzić na spawnie? Tutaj jest kolejna część propozycji.
Uważam, że warto jasno wyznaczyć granicę które gwarpy kwalifikują się jako obiekty użyteczności publicznej oraz objąć je ścisłym regionem non-pvp. Gracze w przypadku, w którym z danych względów nie mogą umieścić swoich konstrukcji na spawnie (rozbudowana sprzedaż, miejsce spełniające wiele funkcji) ale chcą prowadzić działalność bez ryzyka stania się publiczną areną mogą ubiegać się o specjalny region. Co warto podkreślić: regiony przy warpach powinny być wykorzystywane jedynie w celu objęcia ochroną odwiedzających graczy a nie w celach prywatnej ochrony (co niestety ma miejsce w tej chwili) oraz być przyznawane jedynie w dobrze uzasadnionych przypadkach.
Takie drobne zmiany pozwolą uniknąć konieczności każdorazowej weryfikacji zabójstw przy warpach poprzez zamianę jej na jednorazowe rozpatrzenie wniosku o region. Gracze z kolei uzyskają gwarancję bezpieczeństwa w przeznaczonych do tego miejscach a zdjęcie immunitetu ze sztucznych warpów pozbędzie się problemu prób obchodzenia zlikwidowanej ochrony działkowej poprzez ustawienie punktu teleportacji obok "sklepu" z jedną skrzynką z dirtem. Podczas dyskusji chciałbym uzyskać odpowiedź czy inni postrzegają ten problem na tyle istotny, że wymaga zmian oraz jak często i bardzo dotykają Was opisane przeze mnie kwestie. Warto zastanowić się również nad ewentualnym procesem wdrożenia proponowanych zmian
1
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
[PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez TheZerter - 06-03-2020, 01:43 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Zkeram - 06-03-2020, 09:38 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez SARSUnicorn - 06-03-2020, 11:39 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Kaene - 06-03-2020, 22:44 PM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Ladykotka - 07-03-2020, 08:59 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Naten_13 - 07-03-2020, 10:01 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Rodriqez - 08-03-2020, 00:19 AM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez Kaene - 08-03-2020, 13:51 PM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez MiroTcz - 08-03-2020, 17:37 PM
RE: [PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps - przez _NewEden_ - 08-03-2020, 22:06 PM



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości