Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[PROPOZYCJA] Zmiany w /gwarps

#1

  • [PROPOZYCJA]
  • SURVIVAL
Pora poruszyć publicznie regularnie powracający temat /gwarps i jego ujęcia w regulaminie. Od jakiegoś czasu można zaobserwować nieco spornych sytuacji w okolicach publicznych warpów. Regulamin zabrania używania ich jako pułapek (dość oczywiste) ale i wykorzystywania ich do zabójstw. Skutkuje to szeregiem problemów: niektórzy uznają, że niemal dowolnie ustawiony gwarp daje nietykalność, ciężko wytyczyć granicę między faktycznym obiektem użyteczności publicznej a próbą uzyskania sztucznej "strefy non-pvp" oraz można zabić bez wiedzy o ustawionym w pobliżu warpie, bo przecież nikt nie będzie sprawdzał kilku stron lokacji w celu sprawdzenia czy w okolice celu nie można dostać się komendą /gwarps.
Chciałbym złożyć propozycję, która postawi sprawę jasno: zabijanie na publicznych warpach powinno być dozwolone, co nie oznacza że można je ustawić w celu zabijania innych (np. w pułapce). Co ze wszystkimi obiektami do których te warpy prowadzą? Zdecydowaną większość z nich stanowią sklepy, z których z kolei spora część bez większych problemów mogłaby zostać ulokowana na terenie spawnu na dostępnych straganach lub w domkach. Gracze powinni zostać postawieni przed wyborem: inwestycja w zakup lokalu w bezpiecznej strefie spawnu lub sklep poza murami miasta obarczony ryzykiem PvP (brzmi jak survival, nie? ;) ). Warto również dać graczom więcej swobody w modyfikacjach zakupionych regionów aby mogli urządzić je według uznania oraz potrzeb - obecne domki z pewnością nie nadadzą się na sklep w ich obecnej formie. Co z pozostałymi miejscami, których nie da się ot tak urządzić na spawnie? Tutaj jest kolejna część propozycji.
Uważam, że warto jasno wyznaczyć granicę które gwarpy kwalifikują się jako obiekty użyteczności publicznej oraz objąć je ścisłym regionem non-pvp. Gracze w przypadku, w którym z danych względów nie mogą umieścić swoich konstrukcji na spawnie (rozbudowana sprzedaż, miejsce spełniające wiele funkcji) ale chcą prowadzić działalność bez ryzyka stania się publiczną areną mogą ubiegać się o specjalny region. Co warto podkreślić: regiony przy warpach powinny być wykorzystywane jedynie w celu objęcia ochroną odwiedzających graczy a nie w celach prywatnej ochrony (co niestety ma miejsce w tej chwili) oraz być przyznawane jedynie w dobrze uzasadnionych przypadkach.
Takie drobne zmiany pozwolą uniknąć konieczności każdorazowej weryfikacji zabójstw przy warpach poprzez zamianę jej na jednorazowe rozpatrzenie wniosku o region. Gracze z kolei uzyskają gwarancję bezpieczeństwa w przeznaczonych do tego miejscach a zdjęcie immunitetu ze sztucznych warpów pozbędzie się problemu prób obchodzenia zlikwidowanej ochrony działkowej poprzez ustawienie punktu teleportacji obok "sklepu" z jedną skrzynką z dirtem. Podczas dyskusji chciałbym uzyskać odpowiedź czy inni postrzegają ten problem na tyle istotny, że wymaga zmian oraz jak często i bardzo dotykają Was opisane przeze mnie kwestie. Warto zastanowić się również nad ewentualnym procesem wdrożenia proponowanych zmian
1
Odpowiedz

#2

Zgadzam się z thezertem, sytuacja z gwarpami wykorzystuje głównie youngj20, ustawiając w domu 3 gwarpy, aby uniknąć zabijania.
Propozycja z przeniesieniem sklepu na spawn ma sens, ale od tego był targ z którego nikt nie korzystał, wiec to może być ciężkie do zrealizowania aby gracze się przenieśli w okolice strefy bez pvp. Ciężej będzie z przeniesieniem kaktusiarek. Jest ich kilka działających obecie a tego nie dało by się przenieść w okolice spawna. Z mojej strony jest propozycja weryfikacji gwarpow na zasadzie ich przydatności, w wyniku pozytywnego przejścia weryfikacji - wyłączenia strefy pvp tak jak to ma miejsce w kasynie lub ekspiarce luniaszy.
Odpowiedz

#3

widze prostrze rozwiazanie ... ochrona działkowa mogła by działać nie na własciciela a na wszystkich graczy na terenie działek weryfikowanego własciciela
"Jest tylko jeden sposób na walkę z plagą, Izoluj i czekaj aż zniknie"
[Obrazek: 54268354_385928522206519_8928533892172873728_n.png]
Odpowiedz

#4

Popieram pomysł TheZertera. Sprawy tego typu są spotykane na serwerze i sam byłem ich świadkiem, gdzie gracz ustawił gwarpa bez większego celu i groził osobą banem za zabijanie. 
Jeśli natomiast chodzi o rozwiązanie, można by nakłonić graczy by przenieśli swoje sklepy na targowisko. Jeśli chodzi o osoby które chciały by jednak zaryzykować posiadaniem sklepu poza terenem spawna były by narażone na śmierć od strony graczy ustawiając na własne życzenie homa do swojej działki. Takie gwarpy jak przykładowo Kasyno bądź expiarki były by objęte ochroną z racji na większe użytkowanie przez graczy, oczywiście w takich przypadkach mógł by być dopuszczalny wyjątek na posiadanie sklepu na terenie takowego gwarpa. 
Dobrym pomysłem również jest pisanie prośby o przyznanie ochrony na gwarpie (przykładowo: podanie kordów gwarpu, cel jego istnienia oraz możliwie zasięg jaki by zajmował oznaczony chociażby jakimś blokiem). Wtedy administracja mogła by sama ocenić czy jest ona słuszna.
Odpowiedz

#5

Pomysł wydaje mi się wielce interesujący. Nie raz będąc na serwerze survival czy to grając czy pełniąc swoje obowiązki dostawałam informacje na pw o tym, że ten ucieka na gwarpa, ten zabija na gwarpie, tamten stawia bezsensownego gwarpa itp i zamiast zajmować się czymś innym to musiałam się zajmować tymi oto dla mnie pierdołami Oczko Tak jak powiedział TheZerter jeśli gracze potrzebują mieć sklep niech przeniosą go na targ na spawn lub do domków na spawnie, jeśli te tereny nie spełniają ich oczekiwań niech wybudują je w wybranych przez siebie miejscach na mapie ale jeśli zależy im na tym żeby ich sklep nie był areną walk graczy wtedy składają podanie do administracji o założenie na tym gwarpie strefy no-pvp, to samo może się tyczyć expiarek, kasyna itp. Pozostałe gwarpy ten strefy mieć nie będą. Jestem jak najbardziej za.
Odpowiedz

#6

Tak, to jest dosyć istotny problem i przez problemy, które wpisałeś, co najmniej raz dałem niesłusznie bana.

Administracja dostaje zgłoszenie, potem jeżeli to nie dzieje się w momencie zgłoszenia, tylko zdarzyło się wcześniej trzeba potwierdzić śmierć i jej lokalizację za pomocą deathlog (a czasem sie zdarza, że nie działa). Wtedy jeszcze trzeba się głowić nad tym, czy to jest nadal część gwarps, czy juz nie.

Lepiej zapobiegać niz leczyć. Propozycja z ustawieniem strefy non-pvp bardzo przypadła mi do gustu. W końcu w kasynie już taka jest i dobrze spełnia swoją robotę.
Jedyne co trzeba zrobić to jasno określić kryteria, które pozwalałyby graczowi na posiadanie takiej strefy. (a potem jeżeli propozycja przejdzie, to oczywiście ustawić tą strefę)
[Obrazek: Sygn2.png]
Odpowiedz

#7

Skoro już wątek gwarp-ów został poruszony może warto było by go nieco zgłębić. Co prawda osobiście nie zauważyłem bezpośrednio opisywanego problemu, którym jest „Wykorzystywanie danej mechaniki w grze do utworzenia sobie pseudo ochrony działkowej” jednakże dostrzegam inne pokłosie tego procederu. Dajmy na to dostrzeżonych przeze mnie (i nie tylko) problemem jest całkiem spora ilość bezsensownych gwarp-ów które po prostu zaśmiecają okno wyboru. Mam tutaj na myśli zarówno miejsca w których praktycznie nic niema dla odwiedzającego to miejsce gracza jak i miejsca, które takie znaczenie straciły tj. gwarpy w okolicy bazy właściciela, który chce mieć ochronę lub gwarpy graczy nieaktywnych, sklepy które zostały porzucone albo zapomniane itp.

Co do zdejmowaniu ochrony z gwarp-ów nie jestem zwolennikiem tak samo jak nie byłem zwolennikiem rezygnacji z ochrony działkowej, jednakże rozumiem problem i oto kilka propozycji, które mi wpadły do głowy w sprawie modernizacji gwarp-ów.

Nie wszystkie mają na celu zapobiegnięciu zniwelowanie problemu „chronienia się” ale uznałem, że wymiennie je tutaj zamiast tworzyć nowy wątek. Niech wszystko będzie w jednym miejscu.
 
I. Usuwane gwarp-ów graczy nieaktywnych tak samo jak ma to miejsce z ich działkami po ~30 dniach. Oczyści to nieco listę warp-ów.

II. Wprowadzenia wymagania wkładu finansowego ze strony właściciela. Tutaj nie mam konkretnego rozwiązania, ale warte rozważania uważam następujące sposoby:
  1. Jednorazowa opłata za stworzenie gwarp-a (np. 10k/szt.)
  2. Dodanie opłaty za weryfikacje podobnie jak to ma miejsce z klanami (np. 50k) która to dawała by możliwość nałożenia ochrony na terenie gwarp-a.
  3. Wprowadzenie stałej opłaty za gwarp na takiej samej zasadzie jak to jest z stoiskami (np. 500mc/7dni) Tej opcji, pomimo że była by najefektywniejsza to bym nie polecał z tego względu, że nie każdy gwarp musi być sklepem i przynosić profit.
Działanie to miało by na celu ograniczenie ilości gwarp-ów a te które by powstawały były by bardziej sensowne.
 
III. Wprowadzenie kategoryzacji lub oznaczania ze względu na cel przeznaczenia gwarp-a podobnie jak to jest na /ak np. wydaje mi się za sensowny podział:
Sklepy – wszelkiego rodzaju sklepy, sklepiki, targowiska oraz centra handlowe
Rozrywka – mini gry, Disney-landy, maszyny do grania itp. (Tak TheZerter i Zinrrey specjalny dział dla waszego kasyna ?)
Prywatne – wszystkie gwarpy które były by typu prywatnego (do których mamy dostęp) ułatwi to ich lokalizacje, przez osoby które mają do nich dostęp a jednocześnie nie będą zaśmiecać innym
Inne – gwarpy o innych zastosowaniach takie jak cukierkowa dolina Quanarina lub kategorii, które nie przyszły mi do głowy.
Wszystkie – No co tu pisać po prostu wszystkie.
 
IV. Dodanie oznaczenia dla gwarp-ów które posiadają ochronę PVP co może być nieco problematyczne ze względu na dość dużą możliwość edycji tj. rodzaj itemu wyświetlanego, jego nazwa, oraz opis.
[Obrazek: syknatura-1.png]

Odpowiedz

#8

Postaram się wypowiedzieć po kolei na twoje propozycję. Osobiście uważam że część pomysłów jest dobra a niektóre wymagają dopracowania.

I. Jeśli chodzi o "czyszczenie gwarp-ów" uważam to za dość ciekawą propozycję zmniejszyło by to ilość zajmowanego miejsca przez gwarpy, które są nie używane bądź sam właściciel dostał bana.

II. Wprowadzenie opłat też nie było by najgorsze. Dlaczego? Gracze mniej chętnie ustawiali by wtedy bez celowe gwarpy które miały by na celu tworzyć pseudo ochronę, bądź dać możliwość tepania się innych graczy na działki które do nich nie należą. Jednak patrząc na propozycje tego które podałeś z góry odrzucił bym punkt 2. Ze względu na to że mogło by to być wykorzystane tylko do posiadania ochrony w danym miejscu, czego właśnie trzeba próbować uniknąć(moim zdaniem oczywiście). Gwarpy które powinny posiadać ochronę muszą mieć jakieś zastosowanie, stąd moja wypowiedź pod postem TheZertera by wprowadzić "Prośbę o przyznanie ochrony gwarpu" 

III. Kategoryzacja gwarp-ów, tak jak przedmiotów na /ak, było by ułatwieniem w ich wyszukaniu. Te typy które podałeś uważam że mogły by mieć sens, tylko możliwe że pasowało by zmienić komendę do tworzenia gwarpu (przykładowa komenda: /gwarpcreate <typ gwarpu>) wtedy gracz utworzył by przykładowo gwarp rozrywki w miejscu w którym obecnie stoi. 

IV. Uważam że można by zmienić wygląd wyświetlany podczas najechania kursorem na dany gwarp. Wyświetlały by się wtedy informacje takie jak: typ gwarpu, założyciel, typ ochrony(o ile była by taka przydzielona od administracji) oraz data kiedy dany gwarp wygaśnie(jeśli zostanie wprowadzona opłata za jego posiadanie tak jak w przypadku stoiska na targowisku)

Uważam że gwarpy można by ulepszyć w taki sposób, o ile było by to możliwe i nie wymagało by za dużo pracy.
Odpowiedz

#9

Ciekawostka: Opłata za utworzenie gwarpu już istnieje, ale jest bardzo symboliczna (50 MC).

Zgodzę się na zmianę wysokości opłaty na dużo wyższą. przy zachowaniu jej jednorazowości (zaoszczędzi się czas potrzebny do przygotowania opłat okresowych). 

Zgodzę się również na czyszczenie gwarpów graczy nieaktywnych. 

Zgodzę się też na to żeby istniał obowiązek wysyłania wniosku w celu przyznania ochrony na gwarpie.

Dzielenie gwarpów na kategorie uważam obecnie za mało przydatne  - gwarpów nie jest dużo, a po wejściu czyszczenia i tak ich liczba zmniejszy się jeszcze bardziej. Korzyści z podziału byłyby znacznie mniejsze w porównaniu z pracą, którą trzebaby wykonać, by taki podział przygotować .

Dodanie wyświetlania informacji o ochronie w oknie gwarpów mogę zaakceptować - nie wymagałoby to dużej ilości poświęconego czasu.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
1
1
Odpowiedz

#10

Weryfikacja przez administracje gwarp pod użytek publiczny z strefa non pvp wszystko załatwi. Np. gwarp z tą śliczną wyspą jak do ślubu bez pvp, sklep gracza na jego działce gdzie czesto przebywa z pvp, sklep gracz gdzieś w randomowej lokacji gdzie tylko przebywa aby dodać przedmioty bez pvp
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości