Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[PROPOZYCJA] [Survival] - Modernizacja w zakładaniu miast graczy

#1
Kostka 

Witam
Chciałbym poruszyć kwestię odnośnie zakładania "Miast Graczy" Na serwerze. Można zauważyć że jest to jedna z możliwości która praktycznie wcale nie jest wykorzystywana przez graczy. Trochę mnie to dziwi bo mieć przy sobie sąsiada przynosi przynajmniej kilka korzyści. 

Przez okres ok 7 - 8 miesięcy tylko 2 osoby zdecydowały się na wyjście z inicjatywą i utworzenie miasta z czego jedno umarło zanim się zaczęło a drugie z biegiem czasu. Tak czy owak obecnie nie mamy na serwerze żadnego oficjalnego miasta. 

Może warto to zmienić? Wydaje mi się że jest coś co sprawiłoby że znacznie większa liczba osób zaczęłaby się tym interesować. Odważny krok i jest nim wyłączenie PvP na terenie miast. Jeśli jest coś co naprawdę będzie zachęcało graczy do rozwoju w tym kierunku to właśnie to. I wydaje mi się że nie jest to takim złym pomysłem.

Wyeliminowało by to w znacznym stopniu powszechne nękanie graczy.
Gracze mogliby ze sobą współpracować i poznawać się. 
Przebywanie w miesicie graczy zapewnia sąsiadom działanie farm czy pieców, co prawdopodobnie eliminuje problem celowego AFK.
Każdy może mieć miejsce w którym może poczuć się bezpiecznie, odpocząć, odbudować, dom staje się prawdziwym domem.
Poza tym fajna sprawa takie miasta na serwerze kiedy się rozwijają i tętnią życiem Uśmiech

 Co o tym myślicie?
Odpowiedz

#2

Myślę, że to dobry pomysł. Jednakże wyłączenie pvp w mieście powodowałoby robienie miast jednoosobowych, dla własnego bezpieczeństwa. Jeśli dałoby się wyeliminować tą ewentualność miast jednoosobowych czy nawet dwuosobowych to byłby dobry pomysł Uśmiech
Odpowiedz

#3

Popieram Uśmiech Obecność PvP w miastach dodatkowo zniechęca do ich zakładania, bo mieszkańcy miasta mogą stać się łatwym i opłacalnym łupem. Trzeba uniknąć miast jednoosobowych, wprowadzenie systemu podań na forum powinno załatwić sprawę, ale może pojawią się inne propozycje
Odpowiedz

#4

Nie przejdzie. To nie klub przyjaciół Myszki Miki. 






To tylko zniszczy doszczętnie PvP, które i tak od dłuższego czasu jest na bardzo niskim poziomie. To daje szerokie pole do nadużyć/celowego wykorzystania przez dowolne grupy graczy mniejsze i większe.  Nie wyobrażam tego sobie. Na pewno nie w formie czasowego lub stałego wyłączenia PvP. Na serwerze działa regulamin chroniący przed nękaniem, wystarczy mądrze korzystać ze swoich praw do zgłaszania. Nikt też nie każe chodzić "na golasa" po działce, dobrze zorganizowana grupa graczy (miasto) poradzi sobie z muchami latającymi po mapie (czyt. zabijakam/ samozwańczymi koxamii w elytrach).

Reasumując Opcja wyłączenia PvP na wybranym fragmencie mapy nie przejdzie.

Jest może mniej szkodliwe rozwiązanie, a mianowicie możliwość nabycia strażników, być może nawet nieśmiertelnych (bo łatwo wykombinować zabicie ich, czego przykładem była sytuacja z początku stycznia u pewnej grupy graczy),  w wybranej ilości, którzy patrolowaliby miasto (lub stali w wybranych miejscach) i atakowaliby każdego oprócz mieszkańców.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#5

Jeśli chodzi o PvP to proponowałbym zbudowanie gdzieś na spawnie lub w mieście (pod warunkiem że w miastach zostaby włączone PvP) do którego można normalnie dojść, arenę  z włączonym PvP. Na serwerze nie ma takiego miejsca w którym wszystkie "koxy" z serwera mogłyby się skoncentrować w jednym miejscu i walczyć. 

Mamy /warp areny . Super sprawa. Każdy może walczyć na równych warunkach i sprawdzić się kto jest lepszy. Ale wygrywając nie dostajemy nic materialnego. Nic co powodowałoby że możemy się wzbogacić w tym w czym jesteśmy dobrzy w uczciwy sposób. I dlatego dużo osób musi latać po mapie i szukać fragów. Myślę że taka arena byłaby dobrym rozwiązaniem. 

Poziom PvP na pewno by się podniósł. Na pewno dużo graczy byłoby zainteresowanych takim miejscem. Można zdobyć expa, sety, miecze, wszystko co potrzebne żeby się bić. A największą satysfakcją jest to że otrzymujesz to z pokonanych przeciwników. 

Arenę proponowałbym większą niż na /swords1.  Taką która umożliwia możliwość wycofania się ale nie ucieczki z areny. Gdyby na niej występowały elementy parkuru to też dałoby graczom więcej możliwości. 
Jak da mnie to przydałoby się coś takiego. Gromadzimy ekwipunek, sety i nie mamy gdzie tego użyć, a tu można stracić lub zyskać. Większość lubi ryzyko.

Wracając do wyłączenia PvP na terenie miast. Przedstawiłem rozwiązanie które naprawia problem słabej klasy PvP na serwerze. I teraz powiedzmy jest osoba która wygrała pojedynek na arenie. Ma 2 sety i takie tam. Druga osoba nie ma nic, musi wstać z kolana ale nie ma gdzie, bo wszędzie jest niebezpiecznie, nigdzie nie można odetchnąć a na serwerze jest więcej osób które są dobrze uzbrojeni. Miasto byłoby do tego dobrym miejscem, do regeneracji, zebrania sił do kolejnych walk na arenie. 

Co do powstawania 1 osobowych miast dla bezpieczeństwa: ani to nie ma sensu, ani wyglądy, i bez sensu wg zawracać administracji głowę czymś takim. Proponuję by miasto można było oficjalnie zakładać co najmniej od 6 osób. To już jest grupka osób i możne coś stworzyć ciekawego.

Ostatecznie też możemy pozostać przy tym że nie stworzymy wyżej opisanej areny. Nie wyłączymy PvP w miastach. Nie będzie żadnych problemów. I co nam z tego przyjdzie?  Nic. PvP dalej będzie na niskim poziomie. A dział "Miasta Graczy" jest w tej chwil do usunięcia bo nikt się tym nie interesuje, oprócz mnie.
Odpowiedz

#6

Jest może mniej szkodliwe rozwiązanie, a mianowicie możliwość nabycia strażników, być może nawet nieśmiertelnych (bo łatwo wykombinować zabicie ich, czego przykładem była sytuacja z początku stycznia u pewnej grupy graczy),  w wybranej ilości, którzy patrolowaliby miasto (lub stali w wybranych miejscach) i atakowaliby każdego oprócz mieszkańców.

Można by zrobić te strażniki, tylko żeby itemy z nich nie leciały. Też strażnicy-łuczników można by dodać. I jak ktoś zabije strażnika byłaby możliwość uleczenia go jakimś itemem (np z bossów) albo kasą.
Jeślij to nie przejdzie proszę żeby Quanarin napisał do mnie na msg w grze, znam sposób jak ci pomóc Uśmiech

Quanarin jest /warp arena gdzie idzie sie z wlasnymi itemami, ale mogli by ją powiększyć... Kiedyś walczyłem z typem i chciał mnie wyrzucić odrzutowcem po za arenę ale zblokowały mnie te niewidzialne bloki. Może tam jest 20x20, zbyt malutkie na pokazanie swoich umiejętności. Na ostatnim evencie "Igrzyska Śmierci" też trochę się zawiodłem na ostatniej arenie gdzie było tak malutko miejsca że nic tylko próbować zestrzelić łukiem kogoś bo za plecami już z mieczem wyskakuje. Myślałem że będzie zwykły piasek czy żwir i placyk gdzie nie ma żadnych osłon. Ale no nic każdy pewnie inaczej to wyobrażał sobie.
Odpowiedz

#7

Z jednej strony: Wow, super pomysł, mogłoby się udać. Ogromne możliwości i jeszcze większa integracja graczy.
Z drugiej: Zaczyna mi trącić czymś w stylu freebuild.

Pytanie zasadnicze czy kosztowało by to zbyt dużo czasu i zachodu gdyby jednak spróbować (czas określony- wybudowane miasto pozostanie przecież i nie będzie to oznaczało, że jak pomysł nie wypali i PvP powróci wszyscy mieszkańcy wyprowadzą się w godzinę).
[Obrazek: 26733614_1604229689670714_30530290858453...e=5AEF1EC5]
Odpowiedz

#8

Cytat:A dział "Miasta Graczy" jest w tej chwil do usunięcia bo nikt się tym nie interesuje, oprócz mnie

W działach gildii też "nic się nie dzieje" i jest raptem kilka tematów. Mam przez to rozumieć, że żadne inne gildie/miasta (w jakiejkolwiek formie) nie funkcjonują? Dodanie wątku z gildią/maistem umożliwia tylko lepsze wsparcie techniczne i pomoc w konfiguracji miasta.

To co piszesz odnośnie aren to żadna realna przeciwwaga. Większość aktywnych graczy będzie "kisić się" w tych "miastach". Zaś samo PvP (już nie odnosząc się do tylko samej propozycji) to złożona sprawa i nie wystarczy wstawić arenki pod spawnem, bo praktycznie nikt tam nie przyjdzie albo zastanowi się 100 razy zanim weźmie coś cennego, czyli arena będzie przez większość czasu nieużywana. 

Powtórzę raz jeszcze: to survival i gracz ma mieć świadomość, że może zginąć jeśli nie będzie robił nic żeby tego uniknąć albo nawet nie będzie mu się chciało zgłosić "nękania".  Nie zamierzam przekształcać serwera w kierunku "EasySV" albo "Freebuild" .Nie będzie wyłączenia PvP na obszarze poza spawnem. Są pewne granice, których lepiej nie naruszać. Moja propozycja pozostaje aktualna i jest możliwa do realizacji. Utrudni "przeszkadzanie" agresorom i da również poczucie jeszcze większego "ruchu" w mieście.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#9

Miro jeśli chodzi o gildie, dużo graczy tworzy własne niż dojść do czyjeś. Sam stworzyłem gildie ponieważ ostatnia mnie troszeczku ograniczała (a wiadomo nie chce łamać regulaminu gildi), do gildi dodaje osoby które ogarniają trochę mc, nie tworze regulaminu gildi bo to będzie później "dodasz bo ogarniam" idę z nią na areny okazuje się że nie umie się bić ani trochę "bo ja na dawnym mc tak biłem" itp. Dużo osób nie tworzy regulaminu zasad itp bo nie mają porządnej bazy gildi (wąty gdzie są skrzynie i czego nic nie mogę otwierać), dlatego bezsensu tworzyć wątki. Kilka gildi ma zasady regulaminy, ponieważ mają bazę gildi i mają do czego pisać "1. Zakaz ujawniania namiarów bazy gildi" itp.
Stworzyłbym regulamin "1. Kultura itp, 2. Baza gildi nie istnieje" i kto dołączy do takiej gildi?
Odpowiedz

#10

(27-01-2018, 13:55 PM)Grzesiule napisał(a): Miro jeśli chodzi o gildie, dużo graczy tworzy własne niż dojść do czyjeś. Sam stworzyłem gildie ponieważ ostatnia mnie troszeczku ograniczała (a wiadomo nie chce łamać regulaminu gildi), do gildi dodaje osoby które ogarniają trochę mc, nie tworze regulaminu gildi bo to będzie później "dodasz bo ogarniam" idę z nią na areny okazuje się że nie umie się bić ani trochę "bo ja na dawnym mc tak biłem" itp. Dużo osób nie tworzy regulaminu zasad itp bo nie mają porządnej bazy gildi (wąty gdzie są skrzynie i czego nic nie mogę otwierać), dlatego bezsensu tworzyć wątki. Kilka gildi ma zasady regulaminy, ponieważ mają bazę gildi i mają do czego pisać "1. Zakaz ujawniania namiarów bazy gildi" itp.
Stworzyłbym regulamin "1. Kultura itp, 2. Baza gildi nie istnieje" i kto dołączy do takiej gildi?

W tym rzecz. To, że w dziale jest kilka "oficjalnie" zarejestrowanych gildii nie oznacza, że inne gildie nie funkcjonują. w mniejszym lub większym stopniu. Każdy organizuje gildię na swój sposób. Ty organizujesz swoją w sposób jaki uważasz za odpowiedni. 

Kto dołączy do takiej gildii? Osoby, które podchodzą to tego tematu podobnie co Ty, takie osoby, którym odpowiada taki właśnie sposób współpracy. To, że prowadzisz gildię tak a nie inaczej nie czyni jej gorszej/lepszej, ale dodanie jej na forum na pewno sprawi, że potencjalni zainteresowani będą bardziej poważnie brali pod uwagę taką gildię. 

Nie o to jednak chodzi w tym wątku, więc proszę unikać dalszych zmian tematu i wypowiadać się tylko na temat propozycji.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości