Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


Ankieta: Czy popierasz zmianę?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Popieram
38.10%
8 38.10%
Herezja!
38.10%
8 38.10%
Nie mam zdania
23.81%
5 23.81%
Razem 21 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[PROPOZYCJA] SURVIVAL III EDYCJA - USUNIĘCIE ADMINSHOPÓW

#1

1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera: Survival 
3. Opis:

Witam. Na początku tejże edycji stworzyłem propozycję pt. “Dobra zmiana dla aukcji” domagałem się zwiększenia ilości slotów na aukcjach z 1 do 3. Pobudziło to graczy do sprzedawania swoich dóbr na aukcjach.
Teraz przychodzę z odważniejszą propozycją, która w większym stopniu wpłynie na ekonomię serwera. Tj. w temacie wątku proponuję usunięcie tzw. “Adminshopów” na 3 edycję serwera survival MW. W skrócie po to, żeby utrudnić rozgrywkę pod kątem zarabiania pieniędzy, ale i nie tylko.
Pozwoliłem sobie podzielić temat na 3 główne części: “jak jest?”, “co należałoby zmienić?” i “jak będzie?”.

Jak jest?
  • Ceny i materiały sprzedawane w sklepie nie zmieniły się bodajże od września. Przez ten czas gracze kilkakrotnie zmienili swoje taktyki mnożenia pieniędzy, a mimo to nie doszło do znaczących zmian w ofercie. Sklep to twór sztuczny i nie ma nikogo kto miałby nad nim panować. Tzn. Monitorować popyt i ustalać ceny na bieżąco. Robią to gracze na targu którzy widzą zmieniające się trendy i panują nad swoją ofertą.
  • Za łatwo można zarobić. Żeby zdobyć majątek wystarczy mieć czas, cierpliwość i zapał, żeby zbudować spore zaplecze produkujące surowce, które następnie będzie się sprzedawało na /warp sklep. (Aktywność na aukcjach też jest sposobem na wzbogacenie się, ale pod warunkiem, że posiada się pakiet aukcjoner.)
  • Sklep ma ustaloną cenę najniższą danych surowców. Mądry gracz przed sprzedażą komuś czegokolwiek spojrzy ile wynosi cena sprzedaży w sklepie, żeby nie wyjść na minus np. przy wystawieniu swojej oferty na aukcje. (Nikt nie kupi diamentu od kogoś gdy jego cena za sztukę przewyższa cenę za sztukę w sklepie. I odwrotnie - nikt nie wystawi diamentu za cenę niższą niż w sklepie, bo od razu ktoś mógłby kupić i sprzedać w sklepie zarabiając na tym.

Co należałoby zmienić?
  • Usunąć adminshopy
A w zamian? (Usunięcie spowodowałoby powstanie dziury w ekonomii, bo nie będzie jasnych przychodów ze strony “kasy serwerowej" dla graczy.)
  • MC na start 4-5k.
  • Nagroda pieniężna za samo przybycie na event piątkowy.
  • Pieniądze za sam udział w evencie działka miesiąca (jeżeli event by pozostał).
To powinno wystarczyć, żeby nie było za mało kasy na serwerze.
(Myślałem także o pluginie na “prace”, ale to nic by nie pomogło, tylko pojawiłaby się kolejna możliwość do “farmienia golda”.)
Ponadto proponuję:
  • Wynajem stoiska na targu na określony czas(miesiąc?). Żeby była większa rotacja graczy i ich ofert, aby w jak największym stopniu zastąpić sklep.

Jak będzie? (“Co należałoby zmienić?” + “a w zamian?” = “jak będzie?”)
  • Gracze sami będą tworzyli ekonomię serwera.
  • Posiadanie okazałego majątku będzie wiązało z wysiłkiem ze strony gracza. Nie będzie zależało to jedynie od czasu poświęconemu przy sprzedawaniu np. emeraldów w sklepie.
  • Posiadanie stoiska na /warp targ, jak i również wszelka aktywność na aukcji stanie się opłacalnym biznesem.
  • Zniknie konkurencja. Gracz nie będzie kierował się najniższą ceną sprzedaży w sklepie, lecz sam będzie musiał wiedzieć, co ile jest warte.
  • Będzie o wiele mniej ogólnej sumy pieniędzy na serwerze niż w 2 edycji.
  • Teoretycznie będzie trudniejszy dostęp do sprzedaży/kupna podstawowych materiałów. Mało kto będzie wystawiał na targu/aukcjach np. dirt/stone/kaktusy.

Proszę unikajcie odpowiedzi w stylu “Nie podoba Ci się, to nie korzystaj”. Nie uważam, że sklep jest złą mechaniką, ale według mnie jest za prostą i za bardzo upraszcza wzbogacanie się. Przez co gra dla osób lubiących taki tryb rozgrywki staje się za szybko nudnawa. Lecz wdrożenie tej propozycji będzie wymagało poświęcenia się całej naszej społeczności na rzecz specjalnego utrudnienia gry.

Jest to temat bardziej złożony niż mogłoby się wydawać i jest spora szansa, że coś pominąłem w trakcie opisywania go. Niekiedy pojawiają się być może mylne przypuszczenia z mojej strony co do przeniesienia pewnych elementów rozgrywki z 2 edy na 3 edy. Także proszę o wyrozumiałość i zapraszam do szerokiej dyskusji na ten temat, jak i do wzięcia udziału w ankiecie.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
[PROPOZYCJA] SURVIVAL III EDYCJA - USUNIĘCIE ADMINSHOPÓW - przez Zinrrey - 23-02-2018, 21:23 PM



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości