Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


Ankieta: Czy popierasz proponowaną zmianę?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak
11.11%
1 11.11%
Herezja!
88.89%
8 88.89%
Nie mam zdania
0%
0 0%
Razem 9 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[Propozycja] Zmiany w dostępności działek

#1

[Propozycja] Zmiany w dostępności działek

1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera: Survival
3. Opis:


       Czas na moją kolejną propozycję zmiany na survivalu budzącą pewne kontrowersje i rzucająca kłody pod nogi. A więc, tak jak w temacie, proponuję dokonać zmian w dostępności działek.
W skrócie - działki np. od ilości 11 będą wiązały się z skromnym podatkiem pobieranym automatycznie raz na określony czas (np. co poniedziałek). Propozycja bez dwóch zdań będzie wymagała autorskiego pluginu. Korzystając z okazji będziemy mogli wypromować korzystanie z działek miast, choć i to też wymagało będzie drobnych poprawek. Rozwinę wątek do 3 punktów, aby przybliżyć wam jeszcze bardziej moją propozycję.


Jak jest?
  • Stali bywalcy lub Svipy okupują permanentnie działki nieaktywnych graczy, swoje upodobane biomy, tereny, wioski npc. Często nic z nimi nie robiąc. Sprawny gracz jest w stanie postawić kilkaset działek w przeciągu trwania całej edycji. Nie jest w stanie zapamiętać gdzie ma je wszystkie doprowadzając do komicznych sytuacji i nieporozumień.(Autentyczna sytuacja - ktoś napisał mi na msg, że mam pomysłowo zbudowany dom z lawy, choć nadal nie wiem o jaką działkę chodziło temu graczowi.)
  • “Miasta graczy” nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem. Działkę miasta można stworzyć bez konieczności zakładania specjalnego działu na forum poświęconemu właśnie temu miastu.
  • Działki są śmiesznie proste do zrobienia. Pomijając już w ogóle że można mieć jedną działkę zupełnie za darmo co godzinę.
  • Można zablokować swoimi działkami “rozrost” działki innego gracza. (Tak, wiem, że jest to niezgodne z regulaminem, ale nadal mogę uznać to za przykrą rzecz, która niestety się zdarza.)
  • Spam działkami doprowadza do sytuacji w której na końcu edycji brakuje ciekawych miejsc do osiedlania się przez nowych graczy.

Co można z tym zrobić?
  • Wymagany będzie autorski plugin, który przykładowo - od 11 działki w górę naliczał by pewną sumę, która zostałaby pobierana automatycznie w każdy poniedziałek. Po wyczerpaniu się funduszy na koncie działki nie-darmowe ulegały by dezaktywacji, narażając na ograbienie przez graczy z zewnątrz. Po zebraniu wystarczającej sumy, aby móc aktywować claimy trzeba będzie czekać do kolejnego poniedziałku. Można użyć prostego wzoru do przeliczania ilości pieniędzy do poboru np.
p = podatek
n = liczba działek
mc = Minecoins - do optymalnego ustalenia
Jeżeli n > 10, to
Wzór:
p = (n - 10) * mc
Przykład:
(25 - 10) * 100mc = 1500mc
(Albo pobawić się w bardziej skomplikowane wzory np. uwzględniające ilość kasy gracza i skalujące przy tym podatek)

  • Działki miast graczy byłyby wyjątkiem od reguły, przez to, w całości darmowe. Dostęp do bloku działki miasta mogłoby uzyskać się jedynie za uprzednim założeniem działu na forum, poświęconemu temu miastu.
Claim mógłby zostać przyznawany co trzy osoby w mieście, np. 3os = 1działka, 6os = 2działki, 9os = 3działki itd. Blok działek miast nie byłby możliwy do postawienia przez graczy, a jedynie za pośrednictwem smoda, vadmida, admina, aby uniknąć powtórki z normalnymi działkami i zbędnych przekrętów, czy nieporozumień.

Dodatkowo:
  • Komenda informująca gracza o ilości działek posiadanych działek i o ilości płaconych pieniędzy.

Co by to zmieniło?
  • Działki stawiałoby się z rozwagą, a przynajmniej w przypadku okupowania działki nieaktywnego gracza nie zostawiano by ich na zawsze, bo wiązałoby się to z niepotrzebnymi kosztami.
  • Miasta stałyby się popularniejsze, ze względu na brak konieczności wydawania MC na claima.
  • Utrzymanie działek opłacanych będzie wiązało się z większą aktywnością graczy na serwerze. Trzeba będzie na nie zapracować.
  • Jeżeli zostałby wprowadzony przy okazji ranking, taki jak baltop, to mógłby to być kolejny wskaźnik zamożności i zaangażowania na serwerze. Następne pole do ciekawej rywalizacji.
  • Gracze już nie tak chętnie będą zakładali swoje działki na wioskach npc, tak jak to miało miejsce na 2 edycji, na której w przeciągu kilku miesięcy od momentu wystartowania wiosek npc nie zajętych i nie ograbionych zostało naprawdę niewiele. Przez co, niegdyś wybuchła burzliwa dyskusja o dostępności ów wiosek dla graczy mniej aktywnych.
  • Aspekt ekonomiczny propozycji przenika się z przetrwaniem. Tzn. trzeba będzie monitorować swoją sytuację majątkową, żeby nie wygasły opłacane działki, aby nie pojawili się nieproszeni goście, chcący “zaopiekować” się zabezpieczonymi wcześniej konstrukcjami.
  • Mapa nadawałaby się dłużej do użytku, i byłoby więcej nadal ciekawych miejsc pod koniec edycji, które mogliby osiedlić nowi gracze. Ponieważ nie istniałoby spamowanie działkami gdzie popadnie.
  • Utrudniłoby, skomplikowałoby, ale i urozmaiciłoby naszą rozgrywkę.

Mam spore braki w wiedzy co do kompatybilności, czy funkcjonowania niektórych pluginów np.:
Nie wiem czy w ogóle jest możliwe wyłączenie działek bez konieczności niszczenia ich.
Czy balance może wynieść dług? Czy możemy mieć kwotę na minusie. Jak tak, to może zamiast wyłączania działek po prostu przy braku pieniędzy na utrzymanie zostałby zaciągany dług w postaci “minusa” na koncie?


       Jest to kolejna moja propozycja, która wymaga poświęcenia z naszej strony i zrezygnowania z wygodnego przywileju jakimi są w 100% darmowe działki.
Zapraszam do szerokiej dyskusji na ten temat i wzięcia udziału w ankiecie. Każdy aspekt tejże propozycji może zostać omówiony, bądź zmieniony.
Odpowiedz

#2

Dostęp do darmowych i nielimitowanych działek stanowi podstawę serwera i nie zostanie to zmienione.
Dostęp do działek ma być prosty. Realizacja nie dość, że byłaby czaso- i pracochłonna to zniechęciłaby wielu graczy.

Doceniam dobrą wolę i fakt, że się rozpisałeś, ale ta propozycja jest w pewnym sensie podobna do ostatniej propozycji dot. gildii, tzn. jest zbyt rewolucyjna i krzywdząca dla dużej części graczy

Jakiś czas temu w rozmowie z częścią graczy/administracji wspominałem o możliwości dodania komendy umożliwiającej zgłaszanie okupowanych działek i wygodny panel dla administracji, który pozwoliłby takie działki szybko i w większych ilosciach usuwać, gdyby było to zasadne.
Jeśli ktoś potrafi utrzymać dużą liczbę działek i aktywnie na nich działać to nie widzę sensu odbierać takiej możliwości za darmo. Jeśli ktoś będzie spamował działkami to zostaną one usunięte. Zależy to też od graczy i tego czy będzie interesowała ich taka możliwość zgłaszania działek.

Co do miast to przede wszystkim gracze muszą się sami zorganizować do tego stopnia by zrobić sensowne miasto, serwer daje im tylko taką możliwość, ale nie zmusza ich do tego i nie jest to podstawa serwera, co ma miejsce w przypadku "zwykłych" działek. Jako przykład mogę podać miasto gracza Adam17052013 z I edycji, które miało spore zainteresowanie, aktywność i rozgłos mimo mniejszego niż dziś wsparcia technicznego ze strony serwera.

Cytat:Spam działkami doprowadza do sytuacji w której na końcu edycji brakuje ciekawych miejsc do osiedlania się przez nowych graczy.

Ciężko mi w to do końca uwierzyć. Mapa ma wymiary 30001x30001 co daje 900060001 bloków powierzchni. Działek obecnie jest ok. 16000 co daje 16000 * 45 * 45 = 32400000 co stanowi ledwie 3,6% powierzchni mapy, przy czym część działek nachodzi na siebie, więc ten udział procentowy jest mniejszy. Na pewno jest nieco trudniej znaleźć ciekawe miejsca, co jest zresztą normalne pod koniec edycji, ale nie uwierzę, że ich nie ma lub jest je bardzo trudno znaleźć.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#3

Cytat:Doceniam dobrą wolę i fakt, że się rozpisałeś, ale ta propozycja jest w pewnym sensie podobna do ostatniej propozycji dot. gildii, tzn. jest zbyt rewolucyjna i krzywdząca dla dużej części graczy


tak ,popieram - pomysł równie beznadziejny jak ten mój sprzed tygodnia...
[Obrazek: ezgif.com-resize_2.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości