Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[Propozycja] Limiter bytów bloków

#1

Ten wątek jest wyłącznie dyskusją i nie zawiera aktualnych informacji o limitach bytów. 
Sprawdź aktualne informacje w dziale Survival -> Przewodnik po serwerze.








1. Typ wątku: [PROPOZYCJA]
2. Nazwa serwera, którego dotyczy propozycja: Survival, Creative
3. Opis:


Byty bloków mają istotny wpływ na obciążenie serwera, gdy są umieszczane w ogromnych, niekontrolowanych ilościach. 
To oznacza również znaczne spadki FPS u graczy, a w skrajnych przypadkach nawet paraliż klienta na kilka / kilkanaście sekund.
Ze względu na to pojawił się pomysł, by wprowadzić limit tych elementów na każdym chunku.

Czym są “byty bloków”? Są to dodatkowe dane powiązane z niektórymi blokami w grze.  
Np. funkcją bytów bloków tabliczek jest przechowywanie zapisanego tekstu.
Byty bloków głów przechowują informacje o graczu, którego przedstawiają.
Byty bloków sztandarów przechowują informację o wzorze.

Wszystkie byty bloków można znaleźć tutaj: https://minecraft-pl.gamepedia.com/Byty_blok%C3%B3w

Na czym dokładnie miałyby polegać zmiany?

Pomysł zakłada ograniczenie liczby bytów bloków, które mogą znajdować się na każdym chunku. 
Jeden chunk to część świata o wymiarach 16x16x256
Widoczność chunków można włączać za pomocą kombinacji klawiszy F3+G. Umiejętność efektywnego wykorzystania tego może okazać się kluczowa dla utrzymania możliwie dobrej jakości gry przez wielu graczy.


[Obrazek: limiter_bytow_blokow.png]


Niektóre przedmioty można by przypisać do wspólnych kategorii i limitować daną kategorię przedmiotów, a przedmioty bez przypisanej kategorii limitować indywidualnie.

Poniżej znajdują się wstępne kategorie oraz proponowane limity, nad którymi można prowadzić dyskusje (myślę, że większość z nich daje już wystarczający komfort przy dobrym wykorzystaniu granic chunków).

Limity indywidualne:

Tabliczki – 32 sztuki
Głowy – 16 sztuk
Sztandary – 16 sztuk
Statywy alchemiczne – 8 sztuk
Leje – 48 sztuk
Tłoki – 48 sztuk (ze względu na utrudnienia techniczne pochłaniające zbyt wiele czasu zrezygnowałem z pluginowego limitowania tłoków)
Spawnery – 4 sztuki
Stoły do zaklęć – 8 sztuk
Detektory światła dziennego – 8 sztuk
Komparatory – 24 sztuki
Łóżka – 16 sztuk
Magiczne latarnie - 8 sztuk
Stojaki na zbroję - 12 sztuk
Szafy grające - 16 sztuk
Shulkerboxy - 16 sztuk
Skrzynie kresu - 4 sztuki
Piece - 24 sztuki

Limity dla kategorii:

Kategoria 1: [Skrzynie, Skrzynie-pułapki, Podajniki, Dozowniki] – 64 sztuki (wspólny limit, podwójna skrzynia = 2 szt.)

Ponadto limitowaniu miałyby podlegać następujące elementy (niewymienione na liście, ale w równym stopniu obciążające serwer):

Kategoria 2: [Ramki na przedmioty,  obrazy] – 32 sztuki (wspólny limit)

W miejscach takich jak np. spawn serwera można by stosować niewielkie odstępstwa od wprowadzaonych limitów.

Kiedy miałyby zacząć obowiązywać zmiany?

Zmiany zostałyby wprowadzone w życie w dniu startu IV edycji serwerów.


Umieszczam ten wątek z dużym wyprzedzeniem, aby można było wspólnie wypracować możliwie najlepsze rozwiązanie dla serwera uwzględniające potrzebę optymalizacji i jakość gry przed nową edycją oraz dać odpowiedni czas na przygotowanie serwera do zmian, a także przygotowanie się samych graczy do tych zmian.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#2

Myślę, że ten temat jest dosyć istotnym elementem ostatnio, gdy serwer jest przeciążony. Jeden chunk to z jednej strony nie tak dużo, ale jednak pomysł z ograniczeniem stwarzałby pewne utrudnienia zwłaszcza z wieżami, farmami kaktusów, ekspiarkami, itp., gdzie ilość lejów, spawnerów i bloków związanych z mechanizacją jest duża.
Jeśli miałoby to całkiem spore znaczenie na wydajność serwera, to jak najbardziej jestem na tak, gdyż usprawniłoby to grę, a znowuż limity, można jakoś dostosować i przy tym wziąć pod uwagę te farmy.
Odpowiedz

#3

Ze względu na ostatnie problemy z wydajnością serwera, myślę, że jest to bardzo dobra myśl. Niestety, nawet przy zwiększonej wydajności, gracze wciąż będą mieli problemy z budową dużych, zmechanizowanych farm. Wpłynie to na jakość i rodzaj budowli serwera. Uważam, że pomysł jest świetny, ale limity bloków będą kwestią dyskusyjną przez długi czas.
Odpowiedz

#4

Sam pomysł jest bardzo dobry. Tylko musi zostać dostosowany tak, aby był optymalny.
Zmieniłbym tylko maksymalne wartości niektórych bytów:

Głowy – 16 10 sztuk
Statywy alchemiczne – 16 8/12 sztuk
Leje – 24 30/35 sztuki
Spawnery – 4 6 sztuk
Stoły do zaklęć – 16 8 sztuk


Dlaczego? Omówię poszczególne byty po kolei.
Głowy - Nie sądzę, że potrzeba ich aż tylu, ponieważ są one tylko swojego rodzaju trofeum, które może zostać zastąpione czymś innym.
Statywy alchemiczne - Do użytecznego funkcjonowania „potkarek” wystarczy tylko kilka statywów na chunk, a jak ktoś nie chce się bawić w potkarki to nie sądzę, żeby potrzebował ich więcej niż 8/12 sztuk.
Leje - Są one bardzo przydatne i można by rzec, że wręcz nadużywane przez graczy. Są one niezbędną częścią wielu redsonowych mechanizmów, np. wyżej wymienionej potkarki.
Spawnery - Aby wydajnie funkcjonował grinder potrzeba ok. 4 spawnerów na chunk, ale jeżeli ktoś np. robi to przenoszeniem struktury i okaże się, że źle wymierzył, to miałby dosyć duży problem. Dlatego uważam, że 6 to optymalna ilość dla spawnerów.
Stoły zaklęć - W tym przypadku prawdopodobnie głównie chodzi o funkcje ozdobne, bo komu jest potrzebny więcej niż jeden enchanting na chunk? Rozumiem osoby, co chcą używać ich do celów ozdobnych, ale też nie przesadzajmy z ich ilością.

Chciałbym też poruszyć fakt, iż w 1.14 zostanie dodanych wiele bloków, które mogłyby lagować. Uważam, że te bloki też powinny zostać dodane do listy
[Obrazek: Sygn2.png]
Odpowiedz

#5

Co po wprowadzeniu tego pluginu stanie się na chunkach na których limity danych bloków są przekroczone ?
Odpowiedz

#6

(15-03-2019, 19:10 PM)Damonte napisał(a): Co po wprowadzeniu tego pluginu stanie się na chunkach na których limity danych bloków są przekroczone ?

Próba przekroczenia limitu skończy się anulowaniem umieszczenia przedmiotu.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#7

Chodzi mi o to że gdyby teraz ten plugin został wprowadzony, co by się stało np. z moim magazynem w którym podane limity są przekroczone ? Po prostu nie będzie się dało już dostawić skrzynek, czy usunie mi też część postawionych wcześniej ?
Odpowiedz

#8

Zmiana zostanie wprowadzona dopiero na IV Edycję, więc tym nie musisz się martwić
[Obrazek: Sygn2.png]
Odpowiedz

#9

(15-03-2019, 19:18 PM)Damonte napisał(a): Chodzi mi o to że gdyby teraz ten plugin został wprowadzony, co by się stało np. z moim magazynem w którym podane limity są przekroczone ? Po prostu nie będzie się dało już dostawić skrzynek, czy usunie mi też część postawionych ?

Gdyby ten plugin został teraz wprowadzony to najpewniej przedmioty, które zostały już umieszczone byłyby ignorowane.
Wyżej wspomniałem, że zmiana byłaby możliwa na starcie nowej edycji, więc taka sytuacja nie wystąpi.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz

#10

Faktycznie, przepraszam. Musiałem przeoczyć.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości