Witaj, może chciałbyś się zarejestrować? Zarejestruj się  


[PROPOZYCJA] Mniej lagów, więcej miejsca

#1

1. Typ wątku: [PROPOZYCJA] Mniej lagów, więcej miejsca
2. Nazwa serwera, którego dotyczy propozycja: Survival
3. Opis:

Z tego względu, że serwer ostatnio się boryka się z problemami optymalizacyjnymi oraz poruszane są na forum propozycje mające polepszenie obecnie panującej sytuacji postanowiłem dodać swoje 3 grosze.
Propozycja polega na tym, żeby usunąć (bądź zastąpić standardowymi itemami) elementy wypadające z bossów. Nie będących wykorzystywanych w specjalnych recepturach. Takich jak nieco inaczej nazywające się zgniłe mięso, oko pająka, ender perła itp. 
Dodatkowo proponuje rozwiązać problem nie łączących się ze sobą głów graczy/mobów posiadającą tą samą teksturę które wypadają z tych samych graczy lub mobów, ale z jakiegoś powodu nie chce się stakować (nie mam na myśli tych głów typu „[nazwa moba] x [numer <1-3>]” ale i te dobrze było by zamienić na wersje pozwalającą się stakować z innymi głowami tego samego moba).
Poniżej podaje przykłady głów, które nie chcą się stakować:
 
[Obrazek: 2019-03-23-03-53-12.png]     [Obrazek: 2019-03-23-03-55-25.png]

A jak to by miało pomóc w optymalizacji?

Prawie wszystkie bloki przechowujące w sobie itemy przechowują je w formie listy, gdzie zapisywane są ilość, rodzaj oraz zajmowany slot danego itemu. Z tego względu, jeżeli zamiast mieć zapełnione 2 sloty w skrzyni itemami (np. 1*głowa zombie oraz 2*głowa zombie) zamienimy to na jeden slot (np. 3*głowa zombie) zmniejszy się ilość zapisywanej informacji na liście. Lista ta jest jednym z elementów wchodzących w skład „bytów bloków” o których znaczeniu oraz ich wpływie na płynność gry nieco szerzej powiedziane jest w tym artykule -> [Propozycja] Limiter bytów bloków

Dodatkowo można dodać do listy dozwolonego oprogramowania modyfikacje „Inventory Tweaks” która to pozwala przy pomocy jednego przycisku posortować zawartość ekwipunku bądź skrzyni przy jednoczesnym połączeniu przedmiotów które nie są w pełnym staku. 

Link do modyfikacji -> https://minecraft.curseforge.com/project...ory-tweaks

Aktualnie jeszcze nie ma wersji na najnowszą wersję, jednakże zapewne na dniach powinna się pojawić.
[Obrazek: syknatura-1.png]

Odpowiedz

#2

Nie wiem, czy ten plugin do głów nie robi z nich czegoś generalnie zbyt łatwego do zdobycia, w zwykłym minecrafcie jest cały skomplikowany proces zabicia czegoś naładowanym creeperem,
Tutaj, na serverze rynek jest przepełniony głowami i mobów i graczy.
Dodatkowo przez to, że nie łączą sie w stacki nie da się ich automatycznie odfiltrować i wyrzucić do lawy.

Jeżeli jest to łatwe do wykonania, może byłoby lepiej gdyby tylko gracze w pvp dropili głowy?
Zdaje się to być głównym zastosowaniem, w innym wypadku głowy są "śmieciami" i trochę szkoda generować śmieci

Do reszty lepszy byłby sklep, gdzie można byłoby jakieś głowy nabyć za coiny czy diamenty, może przekopiować ten sklepik z creative i dać jakieś wysokie ceny?
wtedy ilość głów we wszechświecie byłaby kontrolowana i każda istniejąca głowa byłaby pożądana przez kogoś na serwerze :v
(i nawet powstałby nowy system monetyzacji serwera być może :u )
Odpowiedz

#3

Cytat:Propozycja polega na tym, żeby usunąć (bądź zastąpić standardowymi itemami) elementy wypadające z bossów. Nie będących wykorzystywanych w specjalnych recepturach. Takich jak nieco inaczej nazywające się zgniłe mięso, oko pająka, ender perła itp. 

To według mnie dobry pomysł. Można wdrożyć w życie.

Cytat:Dodatkowo proponuje rozwiązać problem nie łączących się ze sobą głów graczy/mobów posiadającą tą samą teksturę które wypadają z tych samych graczy lub mobów, ale z jakiegoś powodu nie chce się stakować (nie mam na myśli tych głów typu „[nazwa moba] x [numer <1-3>]” ale i te dobrze było by zamienić na wersje pozwalającą się stakować z innymi głowami tego samego moba).

Jeśli głowy tego samego gracza nie chcą się stackować to muszą różnić się niektórymi przechowywanymi informacjami. 
Dobrze by było, gdybym mógł zajrzeć do skrzyni, której wnętrze zostało zaprezentowane na ss i skopiować niektóre głowy w celu przeprowadzenia analizy.

Cytat:Dodatkowo można dodać do listy dozwolonego oprogramowania modyfikacje „Inventory Tweaks” która to pozwala przy pomocy jednego przycisku posortować zawartość ekwipunku bądź skrzyni przy jednoczesnym połączeniu przedmiotów które nie są w pełnym staku. 


Myślałem już wcześniej o opcji sortowania zawartości skrzynek, ale jako części pluginu dostępnego dla graczy, bez potrzeby instalowania modyfikacji. Jest szansa, że pojawi się w MWCore wraz ze startem IV edycji. Niezależnie od tego mogę dodać wspomnianą modyfikację do listy dozwolonych modyfikacji.



Cytat:Nie wiem, czy ten plugin do głów nie robi z nich czegoś generalnie zbyt łatwego do zdobycia, w zwykłym minecrafcie jest cały skomplikowany proces zabicia czegoś naładowanym creeperem, 
Tutaj, na serverze rynek jest przepełniony głowami i mobów i graczy.
Dodatkowo przez to, że nie łączą sie w stacki nie da się ich automatycznie odfiltrować i wyrzucić do lawy. 

Jeżeli jest to łatwe do wykonania, może byłoby lepiej gdyby tylko gracze w pvp dropili głowy? 
Zdaje się to być głównym zastosowaniem, w innym wypadku głowy są "śmieciami" i trochę szkoda generować śmieci

Do reszty lepszy byłby sklep, gdzie można byłoby jakieś głowy nabyć za coiny czy diamenty, może przekopiować ten sklepik z creative i dać jakieś wysokie ceny?

wtedy ilość głów we wszechświecie byłaby kontrolowana i każda istniejąca głowa byłaby pożądana przez kogoś na serwerze :v
(i nawet powstałby nowy system monetyzacji serwera być może :u )

Można zmniejszyć szansę wypadnięcia głów z mobów podczas normalnego zabicia - z obecnych 10% do np. 1% - lub wyłączyć tę możliwość w ogóle. Niektóre moby upuszczają głowy normalnie bez pomocy naładowanego creepera, więc pozostaną nienaruszone.

Plugin od głów na creative pozwala ustawić tylko jedną stałą cenę dla wszystkich głów, więc to raczej nie byłoby dobre rozwiązanie.
Można by dodać głowy mobów do sklepu na /warp sklep i przy okazji niektóre głowy dekoracyjne.
[Obrazek: spawn4edy1.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości